Ocalić pompę wtryskową silnika 4M41

Dział porad technicznych i propozycji modyfikacji usprawniających / upiększających w samochodach M. Pajero III. W tym dziale szukamy lub udzielamy pomocy Użytkownikom Pajero...

Ocalić pompę wtryskową silnika 4M41

Postprzez Lider » N lip 05, 2015 10:33 pm

Naczytałem się tylu mitów o rzekomej awaryjności układu zasilania paliwem silnika 4M41 z Pajero III (modele powyżej roku 2001), że aż mnie skręca jaką ściemę uprawia się na popularnych forach poświęconych temu modelowi samochodu. Nie jest absolutnie prawdą to co piszą niby "znawcy tematu". Zdarzają się co prawda awarie i to nawet poważne (zniszczenie pompy wtryskowej) ale zazwyczaj przyczyna jest głębsza niż jest podnoszone w "niby poradach technicznych", których celem jest wystraszenie zdezorientowanego nabywcy auta po przejściach... Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z faktu, że kupujemy auta po znacznych przebiegach chociaż te auta potrafią bezawaryjnie przejechać pół miliona kilometrów. Nie w liczbie kilometrów problem (co prawda prawie zawsze naciąganych) lecz w klasycznym niedbalstwie poprzednika. Jeśli ktoś jeździ na filtrach po 20 tyś km - nie ma się co dziwić, że kiedyś pompę trafi szlag. Pompie wtryskowej szkodzi przede wszystkim brud w paliwie i woda! Jeśli nie wymienia się filtrów na czas (maksimum 7 tyś km), to nie ma się co dziwić. Filtr rozmięknie od zawartej w ropie wody i zacznie "puszczać" zanieczyszczenia - wszelkie, w tym i opiłki metalu, które są bardzo niebezpieczne dla systemu wtryskowego. Aby temu zapobiec wystarczy dobudować dodatkowy filtr paliwa (może być identyczny). Ten dodatkowy filtr można wyposażyć w pojedynczy magnes neodymowy, montując go w miejscu pływaka czujnika wody (taka czarna tulejka osadzona na plastikowym białym sworzniu czujnika). Wystarczy magnes o wymiarach 25 x10 x 5 mm. Należy owinąć go paskiem cienkiej i miękkiej stalowej blaszki (najlepiej ocynkowanej) w taki sposób aby magnes był trwale przymocowany do tego plastikowego sworznia. Ten magnes będzie przyciągał w dół filtra opiłki stalowe ze zbiornika oraz z dystrybucji... Opiłki są cięższe od wody i ropy, i opadają w zasadzie samoczynnie na dno filtra ale magnes wymusi to wtedy kiedy przez filtr przepływa paliwo. Taki dodatkowy zestaw mieści się bezproblemowo obok oryginalnego (fabrycznego). Dodatkowy filtr powinien być ustawiony jako pierwszy. Filtry łączymy szeregowo czyli wylot pierwszego łączymy z wlotem drugiego (fabrycznego). W filtrze fabrycznym nie należy umieszczać magnesu ze względu na czujnik wody! Cała operacja zajmie nam nie więcej jak 2 godziny. Zyskujemy dwukrotnie bardziej sprawny układ filtrujący za niecałe 200 zł. Nie będę tu opisywał szczegółów ponieważ jest to naprawdę bardzo proste przedsięwzięcie. Taki zestaw możemy wymieniać co 10 tyś km ale wskazane jest co 7 tyś...

Opisany zestaw może nie tylko przedłużyć żywot słynnej pompy VRZ ZEXEL (bardzo solidnej, trwałej) - uznawanej przez pseudo-znawców za "badziewie" ale też uwolni użytkownika Pajero III od zbędnej wymiany ZBIORNIKA PALIWA - uznawanego tu i ówdzie za głównego sprawcę nieszczęść...
W moim Pajero III (po lifcie) ten zestaw jest już zainstalowany i działa poprawnie.
Administrator
Lider
Site Admin
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 17, 2013 6:44 pm

Re: Ocalić pompę wtryskową silnika 4M41

Postprzez pojar » Śr lip 08, 2015 8:37 pm

Tu pełna zgoda! Tylko dobre filtrowanie paliwa zabezpieczy pompę od zniszczenia. Sam miałem w pojarze podwójny filtr Manna i nigdy nie było problemów z pompą a zrobiłem ponad 280 tyś km. Brat to stary mech od autobusowych diesli potwierdza jak Lider, że tylko dobre filtry dają skutek. Sprytne to zastosowanie magnesiku :)
pojar
 
Posty: 5
Dołączył(a): Śr lip 08, 2015 7:47 pm

Re: Ocalić pompę wtryskową silnika 4M41

Postprzez Mark75 » Pn lip 13, 2015 5:16 am

Dobry filtr - fajna rzecz :lol: Tylko niestety to dodatkowy opór dla przepływu paliwa i ryzyko, że pompa nie dostaje tyle ile chce :cry:
Mark75
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pn lip 13, 2015 5:12 am

Re: Ocalić pompę wtryskową silnika 4M41

Postprzez Lider » N lip 19, 2015 3:09 pm

Nie ma obawy...
Magistrala paliwowa w M.Pajero jest tak obliczona, że zarówno przepływy jak i dynamika zmian są dobrane z dużym zapasem więc zastosowanie identycznego filtra (wkładu) dla tego modelu nie wiąże się z żadnym ryzykiem.
Administrator
Lider
Site Admin
 
Posty: 25
Dołączył(a): Wt wrz 17, 2013 6:44 pm


Powrót do Mitsubishi Pajero III - warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron